Mint azt egy korábbi cikkünkben leírtuk, komoly problémák vannak a Google háza táján 2021. óta, ami az indexelésben jelentkezik meg. Hívhatjuk bátran problémának, de közelebb áll a valósághoz a büntetés, és vagy okos algoritmusok használata.
Az, hogy egy adott oldalt, URL-t a kereső leindexel-e, vagy sem, vagy, hogy mikor, számtalan tényezőtől függ. Ha netán elmarad a mutatvány, akkor különböző módszerekkel oldhatjuk meg az indexelést, feltéve, ha a saját oldalunkról van szó, ami felett tulajdonosi hozzáféréssel rendelkezünk. Ekkora ugyanis a seopont.hu közleménye szerint csak a Search Console szolgáltatást kell használni, kiismerni annak funkcióit, melyekkel helyreállítható a gond.
Mi a helyzet linképítés esetén?
Ez már egy komolyabb kérdés. A linkelt SEO portál szerint erre is van megoldás, de koránt sem egyszerű. Mivel a prémium linkmarketing során tőlünk független oldalakra kerülnek ki PR cikkek, benne a ránk mutató hivatkozásokkal, azokra hatásunk nem nagyon van. Éppen ezért a linképítő szakember feladata az, hogy olyan tartalmat és minőséget tegyen közzé, amit a Google is indexel. Ennek hiányában ugyanis a bejegyzésben lévő linkek értéke nulla.
Kevés oldal esetén vannak lehetőségek, ezt a fenti forrásokra kattintva el is olvashatjuk. De ahol ipari szinten, gyenge minőségben végzik a szolgáltatást, ott egyszerűen lehetetlen az indexelés garantálása. Éppen ezért kell eldönteni, hogy a drágább, prémium minőséget választjuk, vagy a gyengébb, bizonytalanabbat, ahol a kockázat magas, és az eredmény is kétséges.
Amennyiben van rá lehetőségünk, nézzük meg a szolgáltató által alkalmazott technikákat, tartalmakat. Vizsgáljuk meg, hogy mennyire alkalmazkodnak a kereső irányelveihez, mennyire követik az algoritmus változásokat, mennyire jövőbe látó a módszerük.
Prémium Linképítés
Alapvetően azt a tényt, hogy a linképítés milyen minőségű, szintén rengeteg tényező határozza meg. Magas minőségű tartalom szükséges, mely a felhasználónak íródik, érdekli és választ ad a kérdéseire. A szövegíró használja a legmodernebb technikákat, szemantikusan fogalmaz, hatalmas szókinccsel rendelkezik, ezt kamatoztatja is az alkotásában. Megválasztja a megfelelő címet, a téma hosszát, a SEO szakértő pedig különböző, bevált módszerekkel integrálja a linkeket a szövegbe.
Fontos még az is, hogy az adott oldal és cikk mennyire releváns a hivatkozó honlappal, továbbá annak milyen hozzáadott értéke, minősége van. Ezt pedig adott Domain tulajdonságai is meghatározzák. A tulajdonságokat pedig maga a Google ismeri, az ettől eltérő értékek (mint pl. DA, PA, DR, stb..) csak jóindulatú, közelítő számokat adnak, ugyanakkor rendszerint nagyon pontatlanok, nem szabad rájuk támaszkodni.
Általánosan itt is elmondható, hogy a kevesebb néha több, ezt pedig inkább minőségben kell mérni.